El poder de les preguntes
Agost 2, 2016 Deixa un comentari
Una de les qualitats que els estudiants aprecien dels mestres que més incidència en positiu els ha provocat, són aquells que han estat capaços de generar-los inquietuds i ganes d’aprendre. De ben segur que aquests docents, d’entre altres habilitats, tenien la capacitat de facilitar espais perquè els alumnes s’interroguessin les coses, és a dir, despertar la motivació i descoberta de l’estudiant a partir del seu propi interès. En lloc de presentar els “fets consumats”, “empentar-los” amb l’ajut de preguntes claus. Això que sembla obvi, no sempre és fàcil, a mi mateix sovint em dóna la sensació de ser repetitiu i poc estructurat. És per això que m’ha agradat llegir l’article de Lisa Nielsen “Why Ask Why? 17 Different Types of Questions to Ask“, així com la classificació sobre els diferents tipus de preguntes que podem llençar als nostres alumnes.
A Sadako, on s’estimula als alumnes al llarg de tota l’escolarització, en l’hàbit de fer-se preguntes i aportar-les al grup, ben segur ens pot ser interessant llegir i reflexionar sobre aquests articles. Possiblement ens ajudarà a nosaltres i també als nostres alumnes a construir preguntes que ens proporcionin un entorn d’aprenentatge més idoni i significatiu.
Com ajudeu als vostres alumnes a fer-se preguntes significatives? Ho vols compartir amb nosaltres…? 😉
Comentaris recents