LES TIC COM A EINA EDUCATIVA

Cada cop sembla més evident que les tecnologies van prenent força dins dels diferents mètodes educatius. Voliem dedicar aquesta entrada a reflexionar sobre algunes de les opinions que hi ha sobre el pes que les tecnologies estan prenent a les escoles.

Tal com es menciona en l’article de “Les TIC modifiquen els itineraris d’aprenentatge”, l’impacte de les tecnologies en la vida de les persones és cada cop més ineludible i implica un seguit de processos de informació i comunicació d’abast generalitzat. Així doncs, és important que  l’educació se’n faci ressò i pugui aplicar tots els beneficis que poden aportar les eines TIC en la formació de les persones per tal que els resultats de l’aprenentatge siguin el que la persona entén, sap i és capaç de fer a l’acabar el procés de formació.

Cal tenir present, a més, les avantatges que aquestes eines aporten a l’educació, sobretot en quant a possibilitats de personalització de processos i de creació d’itineraris al màxim d’individualitzats possibles. La tecnologia obra noves formes d’educació que trenquen barreres entre disciplines, impulsen nous camps creatius d’investigació i d’invenció i posen l’emprenedoria social en el centre de l’objectiu de l’educació per tal de convertir els joves en poderosos solucionadors de problemes.

En una entrevista a Sir Ken Robinson que tracta sobre si “Les tecnologies poden ajudar a revolucionar l’educació”, aquest pensador també posa l’accent en la personalització de l’educació com un punt clau. Robinson parla sobretot de la importància de que l’educació fomenti la creativitat i les passions de cada ú i de les implicacions que això té pel rol docent i el canvi que ha de fer per convertir-se en potenciadors de talents i descobridors de passions.

Aquest autor es mostra menys optimista respecte al poder revolucionari de les tecnologies i les descriu com una eina neutral però que cal tenir presents per tal d’afavorir els objectius educatius abans descrits.

En el que si que coincideixen diverses fonts és en que els continguts memorístics perden força respecte aquells més procedimentals i reflexius i en que cal aprofitar totes les eines disponibles per tal de poder oferir als nostres joves en formació el màxim d’oportunitats possibles.

En un article que ens parla del pas “del memoritzar al saber fer” es mencionen diverses eines tecnològiques que es poden utilitzar per facilitar l’adquisició d’alguns procediments bàsics.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: