Socrative – Juga/Superat/Aprèn! (2)

Avui us parlaré d’una plataforma que ja fa temps que empro i he vist que no havíem fet encara cap article sobre ella al blog.

Es tracta de Socrative, és una plataforma que ens permet enviar qüestionaris als nostres alumnes i recollir a l’instant les seves aportacions. Us sona Kahoot!…?, ja n’hem parlat al nostre blog, doncs és el mateix tipus de plataforma, però amb unes característiques específiques que fan de Socrative una eina molt interessant.

Emprar aquests qüestionaris en directe té un component motivacional afegit, que fa que els alumnes s’engresquin i participin activament, ja sigui com a eina d’avaluació formal o amb altres activitats de feedback més casuals. En totes elles però, el seu ús és molt dinàmic i fàcil (sempre que la connectivitat ens deixi…).

La plataforma Socrative, tant pel professor com per l’alumne, es pot executar al navegador del vostre dispositiu: ordinador, tauleta digital o telèfon intel·ligent. Tot i que també podem trobar la versió app per les plataformes iOS i Android. Per generar els vostres qüestionaris caldrà donar-se d’alta com a docent amb un correu qualsevol o vincular un de Gmail si el disposeu. Els alumnes no cal que es registrin a la plataforma per poder respondre els qüestionaris, només caldrà que entrin a la vostra classe virtual. La plataforma disposa d’una versió gratuïta prou completa i suficient per a la majoria d’usuaris, així i tot, si penseu donar-li un ús molt intens, potser us interessarà mirar les opcions de la versió de pagament PRO

A continuació us mostro un tutorial, de TuttoTIC, que ens explica com crear les nostres preguntes i com enviar-les als nostres alumnes.

 

Socrative i Kahoot! Dues excel·lents eines per a un mateix propòsit. De kahoot! em quedo amb la capa de gamificació tan divertida que implementa, així com la comunitat de professors que té compartint els seus materials. I de Socrative, la versatilitat més gran a l’hora de confeccionar i llençar els qüestionaris. En crear els qüestionaris permet intercalar diferents tipus de preguntes: cert o fals, múltiple resposta, resposta curta. La versió predefinida de “Tiquet de sortida” també pot ser molt útil per obtenir un feddback sistemàtic de les nostres classes. Així com que permeti emprar l’eina de forma improvisada, llençant les preguntes de forma oral, sense necessitat d’edició prèvia d’aquestes.

Quina t’agrada més a tu…!? 🙄

Advertisements

Quant a Manel Sayrach
I am a teacher of physical education and "coach" ICT in School Sadako Barcelona. I love researching new technologies and their possible application in the educational world. Currently working in a 1:1 environment with iPad. Apple Distinguished Educator Class of 2013. Soc professor d'educació física i "entrenador" TIC a l'Escola Sadako de Barcelona. M'apassiona investigar les noves tecnologies i la seva possible aplicació al mon educatiu. Actualment treballant en un entorn 1:1 amb iPad. Apple Distinguished Educator Class of 2013.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: