JORNADES ITWORLDEDU8 A BARCELONA

Els dies 7 i 8 de març es van celebrar a Barcelona les jornades de itworldedu8 en les que alguns representants de l’escola Sadako vam assistir.

Les jornades de itworldedu permeten als professionals relacionats amb l’educació posar-se al dia sobre les noves tendències educatives relacionades amb les noves tecnologies.

A més de les presentacions remarcables com les de Francesc Pedró, Fernando Trujillo i José Antonio Marina també hi ha algunes sessions en les que diverses escoles poden presentar algunes de les bones pràctiques que estan durant a terme a les seves escoles i que tenen relació amb l’aplicació de les TIC.

De les jornades d’aquesta edició se’n pot concloure que les TIC tenen cada cop una incidència més real a les nostres aules. Les universitats són conscients que la competència digital dels docents ha d’estar assegurada en els seus programes de formació, les famílies consideren cada com més la competència digital com un dels aspectes clau a treballar en el marc educatiu i les escoles inclouen de forma més transversal les tecnologies en els seus programes educatius.

És important remarcar que les TICs no s’han de convertir en una simple substitució de materials impresos per digitals, sinó que és important que impliquin un canvi en les metodologies de treball a dins de l’aula. Pràctiques en les que els alumnes són els creadors de nous productes, apps, materials, documents a partir de informació que cerquen ells mateixos o que han vist prèviament en les Flipped Classroom o en les que les tecnologies esdevenen una forma de facilitar la implementació de metodologies col·laboratives a les aules són cada vegada pràctiques més habituals en moltes escoles; tendències que ens porten a l’essència de la infància amb propostes com la Gamificació de l’educació o que acosten a les tecnologies d’ús quotidià a les aules, com l’ús dels mòbils a les escoles.

L’era actual és una època de canvis revolucionaris en les que els docents hem de ser més proactius que mai en la cerca de noves maneres de fer i d’aprendre i durant la que tenim la oportunitat de no ser mers transmissors de coneixement, sinó de poder aprendre paral·lelament als nostres alumnes vers les novetats que l’entorn ens ofereix de manera continuada en el món de les noves tecnologies. Aquest fet implica també un canvi en el suport que es dóna als docents molt més proper al coaching que a l’assessorament tècnic o la formació externa.

I sobretot sense perdre de vista quin és l’objectiu final de l’educació: poder desenvolupar al màxim tot el potencial que poden tenir cada un dels nostres infants i alumnes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: