Sincronització de continguts digitals del Drive amb una carpeta al nostre ordinador

Programa Google Drive

La funció de sincronització

Google Drive us permet sincronitzar fitxers entre tots els vostres dispositius siguin Mac o PC (de la mateixa manera que ho fan altres serveis en línia com Dropbox). Per fer-ho cal que, prèviament, us baixeu el programa Google Drive i l’instal·leu al vostre ordinador. El programa es pot descarregar des del menú lateral esquerre, tal i com mostra la imatge de la dreta.

Què vol dir sincronitzar els fitxers? Que qualsevol canvi que feu a un fitxer en local, al vostre ordinador, s’incorporarà al fitxer que teniu “al núvol”, a Google drive; de manera equivalent, els canvis que feu en línia, als fitxers que teniu a Drive, s’incorporaran als fitxers de la carpeta local del vostre ordinador.

Podeu activar la sincronització amb els vostres equips i d’aquesta manera els documents que tingueu creats a Drive es sincronitzaran automàticament amb una carpeta específica del vostre equip. Podeu canviar aquesta configuració en qualsevol moment des del menú Drive. Les còpies sincronitzades del vostre Drive s’emmagatzemaran a la carpeta local del vostre ordinador cadascuna amb una extensió específica:

  • Els documents de text: nomdelfitxer.gdoc 
  • Els fulls de càlcul i els formularis: nomdelfitxer.gsheet 
  • Les presentacions: nomdelfitxer.gslides 
  • Els dibuixos: nomdelfitxer.gdraw 

Tingueu en compte que per configurar l’accés fora de línia a Google Drive, haureu de treballar amb el navegador Google Chrome i ajustar algunes opcions de configuració. D’altra banda, la sincronització funciona de manera diferent per a documents de Google i per a documents en altres formats. Teniu més informació a la secció d’ajuda de Google “Accés a fitxers fora de línia“.

IMPORTANT

Si decidiu activar la sincronització de fitxers és molt recomanable que l’ordinador local sigui el vostre ordinador personal, no un ordinador compartit.

Per evitar riscos si utilitzeu un ordinador compartit, en fer la instal·lació de Google Drive desmarqueu la casella que permet iniciar Drive de manera automàtica: 

Instal·lar

Si instal·leu Google Drive a un ordinador compartit és recomanable que no seleccioneu la casella d’iniciar el programa de manera automàtica en engegar l’ordinador.

Sincronització selectiva de carpetas del Drive amb el nostre ordinador

Si vols escollir quines carpetes de la teva unitat o de la unitat compartida vols que sincronitzin, Drive et permet escollir-ne les que vols que ho facin i les que no. Aquest aspecte és especialment important per a nosaltres els docents, perquè la capacitat del Drive és il.limitada i la tendència a tenir el Drive molt ple de fotografies, vídeos, arxius antics, etc, pot omplir de manera innecessària el disc dur de tots els ordinadors que fem servir. Cal doncs, sincronitzar només aquelles carpetes que sigui estrictament necessari tenir accessibles en el nostre ordinador.

Per saber com ESCOLLIR EL CONTINGUT DEL NOSTRE DRIVE QUE SINCRONITZARÀ AMB EL NOSTRE ORDINADOR, consulta la pàgina d’ajuda de Google aquí enllaçada.

Quant a jordibermudez
Mestre d'educació primària a l'Escola Sadako.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: