GOOGLE CLASSROOM
Mai 13, 2015 Deixa un comentari
Fa uns mesos, en Jordi Vela ens parlava del Google classroom i ens va afegir a un grup anomenat professors que ens permet accedir-hi. Només és permès l’accés en entorns educatius.
Google classroom és una plataforma que et permet estar connectat amb l’alumne i d’una manera molt senzilla i a base d’anar creant sessions, anar posant tot el material, enllaços, vídeos… tot allò que necessitis per a les teves classes. Permet crear i organitzar tasques ràpidament, fer el retorn de correccions i observacions a l’alumne de manera àgil i facilita als alumnes que en un mateix lloc tinguin tot el material necessari per a cada tema (aspecte que nosaltres ja teníem resolt amb clickedu)
Personalment penso que no és revolucionari i tampoc ho veig útil per a totes les matèries, però en determinades assignatures, on el fluxe de lliurament de tasques i correccions és elevat facilita molt la feina, permet organitzar-te bé i els alumnes tenen clar què fer i quan, reben avisos amb les tasques pendents i recoratoris de les dates de lliurament.
Per què ens ajuda als mestres?
- Automàticament genera carpetes de drive
- Genera les tasques i crea un únic document o en genera una còpia individual per a cada alumne
- Permet veure qui ha fet la tasca i qui no
- Permet un feed-back ràpid als alumnes
- Permet als alumnes veure clarament què han de fer i els avisa d’aquestes tasques
- Permet crear, assignar i avaluar tot en un mateix lloc, fet que agilitza la feina
Té alguns inconvents a nivell d’usabilitat, està en fase força inicial i si ho comparem amb plataformes tipus moodle té menys “prestacions” però per contra és més senzill d’ús.
He pogut experimentar com és treballar amb el classroom a l’aula amb els nostres alumnes, no és gens difícil, ho he fet en un tema concret de la matèria de tecnologia i m’ha estat útil poder organitzar-ho per sessions, ells tenen clar què s’ha fet en cadascuna i quin material s’ha utilitzat així com totes les tasques a fer. Si algú vol veure com és una aula creada, no dubteu a demanar-me el codi d’accés.
A continuació us deixo un petit tutorial, tot i que és molt senzill trobar-ne molts a la xarxa:
Hi ha aspectes a millorar, però pot ser una eina útil per a molts de nosaltres.
Comentaris recents