Alumnes, publicar o no publicar, no és una mera qüestió!

To-Publish

Fa unes setmanes, a una xerrada/taller a la Universitat de Lleida sobre innovació educativa, una professora em mostrava el seu desacord al fet que els alumnes publiquin contingut propi a la xarxa, concretament parlàvem dels blogs d’aula que tenim a l’escola. I encara menys, si aquesta publicació no anava precedida d’una supervisió prèvia per part del docent. Puc estar més o menys d’acord amb aquesta necessitat de supervisió prèvia a la publicació, ja que en definitiva serà un element més del procés de publicació per part de l’alumne. Per tant el protocol que establim per fer-ho dependrà d’una diversitat de factors com l’edat de l’alumne, coneixement de l’eina, característiques del centre…

On no puc estar gens d’acord és perquè no emprar el recurs de publicació als blogs com a una excel·lent eina pedagògica. En una entrada anterior “Reflexionant sobre l’ús dels blogs com eina d’aprenentatge“, ja vam parlar d’aquest potencial.

La publicació en blogs pot donar suport a les estratègies, tècniques i enfocaments per facilitar l’aprenentatge a l’aula, independentment del nivell, etapa educativa i àmbit. La seva implementació i ús és compatible amb quatre habilitats principals:

  1. Llegir
  2. Escriure
  3. Reflexionar
  4. Compartir

En cadascuna d’aquestes habilitats, els blogs poden ser una estratègia per treballar i desenvolupar aspectes com els que es recullen a la següent imatge.

blog_learning

De la mateixa autora, Silvia Rosenthal Tolisano, podeu consultar un llarg llistat d’articles sobre l’ús dels blogs a educació a aquest enllaç, que de ben segur ús ajudarà a fer-ne un bon ús, tant en l’àmbit tècnic com sobretot pedagògic.

Quant a Manel Sayrach
I am a teacher of physical education and "coach" ICT in School Sadako Barcelona. I love researching new technologies and their possible application in the educational world. Currently working in a 1:1 environment with iPad. Apple Distinguished Educator Class of 2013. Soc professor d'educació física i "entrenador" TIC a l'Escola Sadako de Barcelona. M'apassiona investigar les noves tecnologies i la seva possible aplicació al mon educatiu. Actualment treballant en un entorn 1:1 amb iPad. Apple Distinguished Educator Class of 2013.

2 Responses to Alumnes, publicar o no publicar, no és una mera qüestió!

  1. Manel Sayrach escrigué:

    Reblogged this on WordPress català and commented:

    Article que reflexiona sobre la conveniència o no de permetre als alumnes publicar en un espai de blog de l’aula o curs.

  2. Joan Marc escrigué:

    Fa uns anys, fins i tot es proposava (des d’esferes institucionals) que els alumnes participessin en la redacció de la viquipèdia. Jo mateix vaig ser responsable d’algun article, tot i que la feina que em va suposar m’ha fet no repetir.
    En general, em sembla molt important que els alumnes publiquin les versions definitives dels seus textos creatius i d’investigació a la xarxa i que ho facin espais clarament definits. De fer, en la competència digital, s’inclou la capacitat d’identificar la validesa i les característiques de les fonts digitals, de manera que, si formem en aquesta direcció, tots estem perfectament orientats.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: