Khan Academy

La “Khan Academy” és una organització fundada per Salman Khan al 2008 per oferir continguts educatius a través de la xarxa. Clicant a sobre de la imatge podeu accedir a una conferència TED en la que el fundador explica el seu projecte:

Salman_Khan__Fem_servir_el_vídeo_per_reinventar_l_educació___Talk_Video___TED_com

Encara que nosaltres no fem ús de l’enorme biblioteca de vídeos que s’hi ofereixen, creiem que és adequat posar-los a l’abast dels alumnes perquè el seu enfocament no és el d’altres que es poden trobar a la xarxa (sèries de tutorials que presenten els continguts matemàtics com a un llistat de fórmules i procediments a seguir sense saber d’on venen i per què funcionen) sinó que coincideixen força amb la nostra manera d’entendre l’activitat matemàtica escolar. Un exemple:

Un interessant projecte per engegar amb alumnes seria la traducció al català dels subtítols d’aquests vídeos, una tasca per a la qual des de la Khan Academy es donen moltes facilitats tècniques.

En aquesta entrada comentarem l’ús que fem d’aquesta plataforma als cursos de Matemàtiques de l’ESO: les propostes de pràctiques d’habilitats mecàniques. Encara que entenem que el centre de l’activitat matemàtica escolar no hauria de ser la pràctica reproductiva d’aquestes mecàniques, si que som conscients de la necessitat de dedicar part del temps de classe a aquesta pràctica com a prerequisit per abordar la resolució de problemes realment importants. El que ens preocupa és com organitzar aquest temps de pràctica atenent a la diversitat dels nostres alumnes (mentre que alguns ja les dominen, uns altres encara no les coneixen i uns altres, encara que les coneixen, les necessiten practicar unes quantes vegades per poder automatitzar-les). La Khan Academy ens ofereix una solució que ens agrada: proposa uns quants exercicis relacionats amb un mateix procediment a practicar: en quant l’alumne en fa 5 de bé consecutius considera que ja no cal que practiqui més. mentre que si fa algunes de bé i altres de malament, els continua proposant material per practicar fins que aconsegueixi la fita de 5 exercicis consecutius amb resposta correcta.

Tot això ve acompanyat de la possibilitat que el mestre vegi des del seu ordinador què, com i quan treballen els seus alumnes. A la següent imatge podem veure la situació d’un dels alumnes durant una sessió de treball amb aquesta plataforma tal com la veu el seu professor.

Coach_Reports___Khan_Academy

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: