Algunes idees per treballar amb Evernote a l’aula

He trobat un enllaç a Twitter sobre l’ús d’Evernote a l’aula ple d’exemples pràctics i interessants que volia compartir amb tots vosaltres. He fet una traducció resumida, podeu llegir l’article original aquí.

256px-Evernote

Evernote pot ser una eina productiva quan es fa servir en una aula 1:1 amb iPads. El fet que podem redactar, editar i anotar textos; inserir imatges de captures de pantalla, fotografies, vídeos, enllaços a webs i enregistrar àudio fa que sigui una App idònia per utilitzar amb l’Ipad dins i fora de l’aula. A continuació trobareu uns idees pràctics per fer servir l’Evernote a l’aula per tal de millorar l’organització del treball i la reflexió sobre el procés d’aprenentatge.

 

A la classe de matemàtiques

Els alumnes poden fer servir l’eina per fer fotografies del seu treball sobre el paper o del treball desenvolupat a la pissarra. Aquestes fotografies es desen a la llibreta de matemàtiques creada per cada alumne. Després de classe, els alumnes poden redactar explicacions del treball enregistrat i les estratègies emprades per resoldre els problemes exposats. Ensenyar als alumnes com fer un ús eficaç de les etiquetes d’Evernote els permetria anar construint un diari d’aprenentatge i autoavaluació durant el curs.

A les classes de matèries que treballen per projectes

Els alumnes poden fer servir Evernote com a diari d’investigacions. Al principi de cada projecte nou, l’alumne o el grup de treball pot crear una llibreta per al seu grup i compartir-la amb el mestre. Mentre es treballa en el projecte es pot anar desant textos, fotografies, vídeos, captures de pantalla i un resum de com es farà servir cada contingut i/o una crítica del contingut afegit. De nou, es poden fer servir les etiquetes d’Evernote per classificar els continguts segons els diferents apartats del projecte, com, per exemple: introducció, conjectura, proves, temes, conclusions etc.

A la classe de llengua estrangera:

Evernote permet a l’alumne capturar enregistraments d’àudio de la seva expressió oral que pot servir com un portafolis personal que demostra el procés de millora de l’ús de la llengua en diferents situacions – diàlegs, lectures en veu alta, converses, …

A la classe de plàstica

L’alumne pot tenir una llibreta on va posant fotografies del procés de creació d’una obra realitzada durant diferents sessions de classe. Es pot afegir un text analitzant el treball fet durant el procés. També es pot afegir fotografies o imatges de la web d’obres estudiades per ensenyar diferents tècniques i fer servir l’eina d’edició d’imatges per ressaltar perspectiva, l’ús de l’ombra etc.

A les classes de llengua de Primaria

Es pot fer servir l’eina per fer el seguiment de la millora de la velocitat lectora. Es crea una llibreta per classe i una nota per alumne. Cada vegada que hi ha una avaluació de velocitat lectora s’enregistra la lectura i s’anoten els aspectes que han millorat o que cal practicar més. Aquestes notes poden ser compartides amb els altres mestres de l’aumne o fins i tot amb les famílies.

Per saber més sobre Evernote podeu consultar les entrades anteriors en aquest blog sobre Evernote i educació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: